امروز: ۱۴۰۳/۱/۳۰

 

 

 

طراحی قبل از اجرا و نصب تابلو

 

قبل از اجرا و نصب پروژه های تبلیغاتی و بنا به درخواست مشتری از نمای قدیمی عکس برداری صورت می پذیرد و سپس طراحی 3dmax انجام می گردد. طراحی در چند طرح مختلف با در نظر گرفتن سلایق مشتری و تجربیات کاری طراحان اندیشه افتاب به صورت کاملا حرفه ای انجام می شود و هر کدام از طرح ها که توسط مشتری انتخاب شود همان طرح اجرا می گردد.

 

 

تابلوسازی ,تابلو سازی ,تابلوساز

 

فرایند تولید  تابلوسازی حروف برجسته

 

فرایند تولید تابلوسازی حروف برجسته در گروه تبلیغاتی اندیشه آفتاب به صورت کاملا اتوماتیک توسط دستگاه حروف ساز فارسی ( که مستقیما بنا به سفارش گروه توسط شرکت خارجی ساخته و به کشور وارد شده)انجام می گیرد که به لحاظ سرعت، دقت کیفیت و ظرافت چندین برابر نمونه های دست ساز است و جهت تامین روشنایی این حروف از ماژول های اس ام دی که از دوام و طول عمر بالایی برخوردار هستند بهره گرفته می شود .

 

 

تابلوسازی ,تابلو سازی ,تابلوساز

 

 

تابلو سازی خطی

 

در این تابلو سازی ها نوشته یا طرح به دو صورت نگارش دستی و یا از طریق برش برچسبهای روزرنگ ، شب رنگ یا فسفری بوسیله کاتر پلاتر و چسباندن آن بر روی سطوح صافی از قبیل ورق پلاستیک،ورق گالوانیزه ، شیشه ،MDF و غیره ساخته می شود.

بخشی از تابلوهای خطی بصورت نقاشی و دیوار نویسی ارائه میگردد.

 

برای کار با دستگاه کاتر پلاتر معمولا نرم افزار کرل دراو مورد استفاده قرار میگردد چراکه نرم افزار خطی بوده و دستگاه نیز فایلهای گرافیکی را ساپورت می نماید که بصورت خطی باشد نه نقطه ای و پیکسلی.

 

 

تابلو سازی راهنما

 

تابلوهای راهنما برای معرفی مکانهای عمومی همچون خیابان ها و ساختمانهای اداری ،تجاری و فروشگاهها و یا معرفی طبقات و بخشهای مختلف اماکن عمومی و خصوصی مورد استفاده قرار می شود.

تابلو سازی های راهنما را میتوان با استفاده ازانواع متریالها و روشهای گوناگون تولید نمود.

ولی در اکثر اوقات با استفاده از تابلو خطی، تابلو لیزری و تابلوهای چاپی مانند فلکسی ساخته میشود.

تابلو سازی های راهنما را میتوان در دو دسته سالنی(indoor )و محیطی (out door) تقسیم نمود.

برای بخشهای داخلی اماکن، نوع سالنی استفاده میشود و زیبائی رکن اصلی آن خواهد بود ولی برای تابلوهای محیطی که در بیرون از اماکن مورد استفاده قرار میگیرد مقاومت و استحکام رکن اصلی را خواهد داشت.

 

 

تابلو سازی نئون

 

تابلو سازی های نئون از قدیمی ترین نوع تابلوهای تبلیغاتی به حساب می آید که قابلیت انتشار نور را دارند. و با گذشت زمان و تغیرهای گوناگون در عرصه صنعت تابلوهای تبلیغاتی همچنان مورد استفاده قرار میگیرد.

جایگزین این دسته از تابلوها را میتوان تابلوهای ال ای دی ثابت دانست. 

 

 

نحوه ساخت تابلو سازی نئون

 

مواد اصلی عبارتند از:

الف) لوله های شیشه ای باقطرهای مختلف(۵الی ۱۵میلیمتر)

ب) الکترود

ج) پودر و گاز نئون و آرگوند

د) ترانس جهت روشن نمودن تابلو

ابتدا طرح مورد نظر توسط طراح و بیشتر اوقات با نرم افزار کورل دراو طراحی شده و سپس طرح را بصورت پلات سیاه و سفید چاپ مینمایند که این طرح حکم الگوی کاری برای استاد کار نئون را دارد.

لازم به ذکراست که طرح بصورت وارونه یا بعبارتی آینه چاپ میگردد. حال لوله های شیشه ای بوسیله حرارت انعطاف پذیر شده و توسط دستان هنرمند استادکار خم داده میشوند و طرح مورد نظر را ایجاد مینماید و سپس نوبت به اتصال الکترود به دو سر نئون ساخته شده میرسد و در نهایت توسط دستگاه گاز دهی، ابتدا هوای درون لوله ها تخلیه و پس از اطمینان از تخلیه کامل هوا ، گاز (نئون یا آرگون) را وارد شیشه مینمائیم.

 

 

 

نکته های فنی تابلو سازی نئون

 

۱)قطر شیشه ها متناسب با کوچک و بزرگ بودن طرح انتخاب میشود به این ترتیب که هر قدر طرح ریز و ظریف تر باشد باید از از شیشه های با قطر کمتر استفاد شود.

به عنوان مثال برای چراغ اتومبیل که با نئون راه اندازی میشود کمترین قطر یعنی ۵ یا ۶ استفاده میگردد و برای خط راست هایی که بعنوان کادر استفاده میشود قطر ۱۲ مناسب خواهد بود و برای نوشته های معمولی قطر ۱۰ ،۱۱ و۱۲ مناسب خواهند بود.

تذکر: قطرهای ۱۳ و۱۴ و ۱۵ تقریبا منسوخ شده اند.

۲)برای رنگهای قرمز فقط از گاز نئون و برای ساخت رنگهای سفید ،زرد ، سبز ،بنفش و آبی از گاز آرگون ومتناسب با رنگ مورد نظر پودر رنگی مخصوص به آن افزوده میگردد.

همچنین برای ساخت رنگ صورتی از گاز نئون و پودر آبی و یا برای رنگ نارنجی گاز نئون و پودر سبز استفاده میشود.

۳)در بیشتر موارد این نوع تابلوها در پشت شیشه ها استفاده میگردد و برای نمای بهتر داشتن پشت این حروف را با ورقهائی از جنس پلاستیک میپوشانند تا در صورت خاموشی نیز نمای حروف معلوم باشد.

۴)یکی از نکات مهم رعایت تخلیه کامل لوله های شیشه ای ،قبل از گازدهی می باشد و همچنین استفاد از الکترود با کیفیت خوب نیز حائز اهمیت خواهد بود.

جهت روشن نمودن تابلو سازی باید از ترانسهائی که جریان برق را با شدت بالای ۳۰۰۰ولت عبور میدهند والبته آمپرهای کم استفاده کنیم، که به مقدار ولتاژ به طول محیط کار بستگی دارد که این ولتاژ را به دو سر الکترود وصل مینمایند و درنتیجه گاز درون لوله متلاطم شده و حاصل این عمل، ایجاد روشنائی است.

 

 


 

تابلو سازی لایت باکس

 

لایت به معنای نورانی و باکس به معنای جعبه و بطور کلی لایت باکس به مفهوم جعبه نورانی خواهد بود .

به این نوع تابلو سازی ها بک لایت به معنای پشت نور دار هم گفته میشود.

بک لایت نام متریال چاپی نیز هست که بیشتر برای فضاهای داخلی کاربرد دارد واز لحاظ کیفیت بسیار عالی خواهد بود (چراکه میتوان با رزیلوشن ۳۰۰ چاپ نمود برخلاف چاپهای فضای خارجی که با رزیلوشن ۷۲ و نهایتا ۱۰۰ خواهند بود)

ولی چاپ بک لایت از لحاظ استحکام در برابر گرما ،سرما و آب نامناسب است وبرای این مشکل هم میتوان از لمینت (روکش نازک پلاستیکی)استفاد نمودکه تا حد قابل قبولی این مشکل را رفع مینماید.

تابلو سازی های لایت باکس برای رستورانها،فروشگاهها،متروها،فرودگاهها،ترمینالها،سینماها و بطور کلی تمامی سالنهای اجتماعی مورد استفاد قرار می گیرد.

 

 

 

اجزای تابلو سازی لایت باکس

 

تابلو لایت باکس متشکل ازسه جزء است:

۱٫نورپردازی :به دوصورت

 

الف) مهتابی

 

ب )ال ای دی ارائه می گردد.

 

قاب :به روش مختلفی ساخته می شود (گالوانیزه ،آلمینیومی ،پارتیشنی ،چوبی)

 

چاپ طرح:به سه صورت ارائه می گردد ·

 

چاپ مستقیم برروی طلق شیری رنگ (چاپ فلت بد)·

 

چاپ بروی استیکر وچسباندن برروی طلق شیری رنگ·

 

چاب بروی بک لایت وچسباندن برروی طلق شیری رنگ (چاپ in door)

 

 

تابلوسازی ,تابلوساز ,تابلو سازی

 

 

تابلو سازی ال ای دی روان

 

تابلو سازی های روان یا LEDDISPLAY امروزی ترین ، جذابترین و جدیدترین نوع تابلو سازی های تبلیغاتی در دنیا بحساب می آید که همگام با پیشرفت تکنولوژی پا به عرصه تبلیغات گذاشته است.

 

کاربرد این تابلو ها در سردرب فروشگاه ها ،پمپ بنزین ها ،مغازه ها ،سالن های ورزشی ، فرود گاه ها ، سالن های انتظار بیمارستانها ودر مانگاه ها ودر فضای داخلی نمایشگاه ها یه کار برده می شود . گروه تبلیغاتی رسا گرافیک نیز از این غافله عقب نمانده و در تولید و ساخت این نوع تابلو سازی ها فعالیت به سزا و خوبی دارد.

 

الف) تک رنگ

 

ب) سه رنگ

 

ج) هفت رنگ

 

د) فول کالر

 

تابلو سازی ال ای دی روان

 

 

 

مرحله به مرحله با ساخت و نکته های فنی تابلو سازی روان

 

این نمونه از تابلو سازی ها در کشور ما به طور عمده به دو صورت وارداتی و ساخت ایران عرضه میگردد که برای انتخاب به موارد ذیل توجه شما را جلب میکنم.

 

۱)تراکم LED که اصطلاحا با واحد پیکسل بیان میگردد و منظور فاصله بین دو LED می باشد.

 

۲)نوع برد بکار برده شده برای مداری که LED ها بر روی آن نصب شده(متالیزه بودن و دارای چاپ سبز بودن از مزایای نمونه های خوب می باشد)

 

۳)دارا بودن ابروئی (سایه بان برای LEDها)

 

۴)دارا بودن نرم افزار قوی که بتواند تاریخ و ساعت را نمایش دهد و دارای افکتهای متنوع باشد ودر ضمن قابلیت پخش انیمیشن را نیز داشته باشد.

 

۵)طریقه ولتاژ رسانی به LEDها که به دو صورت استاتیک(ولتاژ مستقیم به دو سر LED) و رفرشی (متناوبی بودن ولتاژ بین چند سطر یا ستون) می باشد که خود حالت رفرشی به سه دسته ۱/۴و ۱/۸و ۱/۱۶ تقسیم میگردد.

 

بدیهی است که هر چه ولتاژ بیشتری به LED ها برسد شدت نور بیشتری خواهیم داشت.

 

بنابراین استایک از رفرش و به ترتیب ۱/۴ از ۱/۸ و۱/۱۶ شدت نور بیشتری خواهد داشت.

 

۶)ساخت و مونتاژ تابلوهای وارداتی نیاز به تخصص خاصی نمی باشد و هر شخصی می تواند ساخت این نوع تابلو سازی ها را تجربه کند .

 

 

 

 

تابلو سازی فلکسی فیس

 

در دهه هفتاد شمسی با ورود پارچه هایی از الیاف ابریشم و نایلون ،تحولی شگرف در عرصه تبلیغات ایجاد شد.این تحولات شامل چاپ های رنگی عکس و طرح های گرافیکی و … بر روی این متریالها می باشد که با نام تجاری فلکسی ( فلکسی فیس ) یا بنر شناخته می شود.

 

تابلوهای فلکسی جایگزینی مناسبی برای تابلوهای قاب پلاستیک است که در دو نوع چاپ و استیکر(که بیشتر تابلوها نیز چاپی می باشند) عرضه می شود و ابعاد آن طبق محیط و سلیقه متغیر است.

 

نور تابلو سازی ها ی فلکسی از لامپ های فلوروسنت (مهتابی) است و برای کاهش هزینه ساخت و انرژی از پروژکتور ال ای دی (نور پردازی از جلو) یا ال ای دی های لقمه ای استفاده میگردد.

 

تابلوسازی ,تابلوساز ,تابلو سازی

 

مرحله به مرحله با تابلو سازی فلکسی فیس

 

به طور کلی ساخت تابلو سازی ها ی فلکسی در چهار مرحله صورت می گیرد:

۱-طراحی تابلو که توسط طراحان گرافیکی و بیشتر توسط نرم افزار فتوشاپ صورت می گیرد.

 

۲- چاپ طرح بر روی متریال فلکس که توسط دستگهای چاپ out door صورت می گیرد.

 

۳- ساخت قاب پروفیلی که فلکس بر روی آن نصب می شود.

 

۴–مرحله نور پردازی :که به سه طریق انجام می شود.

 

 

۱)نصب مهتابی بروی ورقهای گالوانیزه که اصطلاحا” سینی مهتابی گفته میشود و بصورت کشوئی در قاب پروفیلی قرار میگیرد

 

۲)نصب پرژکتور بر روی کار

 

۳)نصب ال ای دی در پشت کار صورت میگیرد.در صورتی که نور پردازی از روی فلکس صورت گیرد می توان عمق تابلو سازی را به ۳ تا ۷ سانتی متر کاهش داد و هم می توان بجای فلکس از بنر با انس بالا (۱۳ انس)استفاده نمود.

 

 

 

نکته های فنی تابلو سازی فلکسی فیس

 

۱)روکش فلکس به سه طریق امکان پذیر می باشد

 

الف)سپری

 

ب)لولائی

 

ج)پرچی

 

۲) ارتفاع یک مهتابی بزرگ ۱۲۰cm است و یک مهتابی کوچک ۶۰cm است و نور استاندارد ومناسب برای پشت فلکس به ازا هر ۳۰-۳۵ سانتی متر یک عدد مهتابی می باشد و در صورت استفاده از پروژکتور در ازای هر ۲ متر مربع تقریبا ۲۰ وات مورد نیاز است.

 

۳)بهترین جنس روکش به اعتقاد پرسنل رسا گرافیک فلکسی استار کره ای میباشد.

 

۴)ورق گالوانیزه بکار برده شده برای سینی و کاورها معمولا(۶۰-۷۰میلیمتر)ونوع پروفیل کلاف از نوع قوطی(۲٫۵در ۲٫۵)و ضخامت ۸٫ میباشد.

 

۵)نکته هایی مثل خروجی cmyk برای چاپ وفرمت tiff بودن طرح و اینکه رزولیشن طرحهای بزرگ بین ۷۲ تا ۱۲۰۶از موارد دیگر نوع دستگاه چاپ و تعداد پاس چاپ (چاپ شدن یک تصویر در چند مرحله رفت وبرگشت نازل با شش رنگ؛ که برای فلکس پاس هشت ایده آل است)

 

 

 

حروف برجسته پلاستیک

 

اسامی دیگر حروف برجسته پلاستیک شامل :نئون پلاستیک، ال ای دی پلاستیک ،تابلو برجسته پلاستیک و تابلو پلکسی است.

 

تابلو حروف برجسته پلاستیک از انواع تابلو های برجسته به حساب می آید که بعد از تابلوهای برجسته فلزی در عرصه تبلیغات وجود داشته اما به علت نور پردازی نامناسب (نور پردازی با نئون) استقبال خوبی نشد ولی امروزه با توجه به نور پردازی های ال ای دی(led) و همچنین بک گراندهای( زیر سازیهای) زیبای کامپوزت و نماهای چوب از دسته تابلوهای است که نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

روش ساخت این دسته از حروف برجسته همچون برجسته چلینیوم و برجسته لترمکس خواهد بود.

 

 

 

تابلوسازی ,تابلوساز ,تابلو سازی

 

 

تابلو سازی برجسته چلنیوم

 

همانند تابلوهای برجسته پلاستیک است ، که شامل یک رویه و یک لبه می باشد ودر هر دو نمونه از رویه پلاستک اکرولیک استفاده شده ولی در لبه کاری تابلو چلینیوم بجای پلاستیک از جنسی که شباهت زیادی به آلومینیومی دارد و از استیل براق تر است استفاده می شود.

 

تابلو سازی برجسته چلنیوم اولین بار توسط شرکتی به نام چلینیوم تولید و اجرا گردید و به همین دلیل این محصول در دنیا با نام سازنده آن یعنی چلنیوم شناخته میشود و مورد استقبال عموم قرار گرفته است. نور پردازی تابلو چلنیوم توسط led و در رنگهای مختلف انجام میشود که طول عمر مناسبی دارند.

 

تابلوسازی ,تابلوساز ,تابلو سازی

 

 

آموزش ساخت تابلو سازی برجسته چلنیوم

 

 

۱)ابتدا باید طرحی را که قصد برجسته کردن آن را داریم آماده نمائیم . در بیشتر مواقع طرح مورد نظر متن نوشته یا آرم و لوگو میباشد که توسط طراح و معمولا با نرم افزار کورل دراو(coreldraw) انجام میشود.

 

 

۲)هر تابلو برجسته یک رویه و یک لبه نیاز دارد. تابلو سازی چلینیوم رویه آن از ورق پلاستیک ۳ میل آکرولیک میباشد که به وسیله دستگاه لیزر یا سی ان سی طرح رویه را (که قبلا توسط طراح در گام اول آماده شده) برش میدهند.

 

 

۳)برای لبه کاری (چلینیوم های موجود در ایران در چند رنگ طلائی و نقره ای و مشکی با عرض ۱۱cmو ۹ و۷ می باشند ) توسط استادکار این لبه به دور طرح رویه(که در گام دوم توسط لیزر برش خورده )استفاده میگردد.

 

 

۴)نور پردازی داخل تابلو چلینیوم توسط led صورت میگیرد و معمولا بر روی ورق( pvc (10 mil نصب میگردد که اصطلاحا زیر سازی گفته میشود .لازم به ذکر است زیر سازی نور ال ای دی مدنظر می باشد نه زیر سازی کل تابلو که همانطور که گفته خواهد شد زیر سازی کل تابلو را با کامپوزیت یا نمای چوب توصیه میکنیم.

 

 

 

نکات فنی تابلو سازی برجسته چلنیوم

 

۱) ورق پلاستیک که بعنوان رویه کار میشود باید حتما آکرولیک بوده تا در تابش نور تغییر رنگ و حالت ندهد و پیشنهاد گروه تبلیغاتی رسا گرافیک مارکهای تایوانی چوچن و ریچانگ و یا مارک معروف به سه خط میباشد.

 

۲)لبه های کار شده بهتر است از کارخانه های معروف تهیه گردد و از به کار بردن لبه های دست ساز خوداری گردد. و پیشنهاد گروه تبلیغاتی رسا گرافیک برای لبه تابلو برجسته مارکهای آلوباند تایوان و یا آلوراپی اسپانیا می باشد.

 

۳) برای نور پردازی بهتر است از led های smd که به دو صورت نوارژله ای و یا بصورت لقمه ای موجود است استفاد شود. واز led های معمولی که بصورت شاخه های ۲۴ تای میباشد استفاد نگردد.

 

۴)بهترین زمینه برای این دسته از تابلوهای برجسته نماهای کامپوزیت یا نمای چوب میباشد.

 

۵)بهترین نمونه آدابتور (ترانس ۱۲v)از نوع صنعتی میباشد و تقریبا برای هر ۱۰۰۰ led ، چهل وپنج (۴۵)وات نیاز دارد(۱۲V,4A)

 

۶)هرگاه علاوه بر نور پردازی داخل برجسته ،پشت کار را نیز نورپردازی کنند و هنگام نصب ،حروف را بوسیله اسپیس با فاصله چند سانتی نسبت به زمینه قرار دهند، نور پشت کار به زمینه تابیده شده و اصطلاحا نور اندریک گفته میشود ،در این روش پیشنهاد میشود حدالمقدوراز زمینه های روشن استفاده گردد تا نورپردازی به زمینه ،جلوه بیشتری بدهد.

 

۷) برای زیبائی و جذابیت بیشتر میتوان لایه ی رو را از ترکیب دو یا چند رنگ انتخاب نمود که اصطلاحا استروک میگویند و اینکار را را یا با چسباندن برچسبهای استیکر و یا بوسیله چسباندن یک ورق بر رو یا زیر لایه اول انجام میدهند .

 

تفاوت برجسته پلاستیک و چلینیوم در لبه های اعمال برجستگی می باشد همانطور که در بخش چلینیوم اشاره شده تابلوهای برجسته دارای رویه ولبه می باشد که در برجسته پلاستیک رویه و لبه هر دو از یک جنس (ورق پلکسی اکرولیک)می باشد که البته تنوع رنگی وسیع برای لبه و رویه وجود دارد و قابلیت انتشار نور از رویه و لبه وجود دارد ولی در تابلو چلینیوم رویه از همان متریال اکرولیک خواهد بود که قابلیت انتشار نور را داراست ولی لبه های آن چون از جنس فلز آلومینیوم خواهد بود قابلیت انتشار نور را ندارد.

 

و در تابلو سازی های برجسته لترمکس نیز تنها تفاوت موجود همان لبه هاست که در این دسته لبه از همان متریال آلومینیوم استفاده شده در چلینیوم می باشد با این تفاوت که بر روی این لبه ها شیارهائی پلاستیکی بوسیله دستگاههای تزریق پلاستیک اعمال شده تا مقدار نوری از این شیارها منتشر گردد.

 

 

 

تابلو سازی برجسته فلزی

 

این نوع تابلو سازی های برجسته نیز شامل یک رویه و یک لبه فلزی و هم جنس می باشد که بوسیله قلع یا زر جوش و توسط استادکاربهم متصل میشوند.

 

کاربرد آنها بیشتر برای اسم گذاری مکانهائی استفاده میشود که نور پردازی آنها دارای اهمیت کمتر ولی سختی و استحکام بالای آن دارای اهمیت بیشتری باشد.

 

البته گاهی کارهای کلاسیکی با حروف برجسته فلز خصوصا استیل و برنج ساخته میشود و با نور مخفی که همان نور تابیده از پشت حروف به سطح زمینه (بک گراند)است نور پردازی می شود.

 

 

 

 

مراحل ساخت تابلو سازی برجسته فلزی

 

۱) انتخاب نوع فونت (رسم الخط) یا آرم که با نرم افزار کرول دراو صورت میگیرد.

 

 

۲) برش طرح رو بوسیله cnc از روی طرح ویا بوسیله پلات گرفتن طرح و برش بوسیله قیچی دستی

 

 

۳) آماده سازی لبه های ۱ الی ۴ سانتی متر و کار کردن لبه ها به دور طرح برش خورده

 

 

۴) پرداختکاری لبه های حروف بوسیله سنباده نرم و بورس سیمی۵) رنگ آمیزی یا استروک دادن و یا آینه کاری کردن

 

 

 

 

نکته های فنی تابلو سازی برجسته فلزی

 

فلزاتی که برای این امر استفاده میشوند عبارتند از گالوانیزه ، مس ، برنج و استیل و با ضخامت ۷۰ است.

 

مهمترین مطلب در انتخاب نوع فلز به رنگ آن باز میگردد چرا که بجز گالوانیزه که میتوان رنگ آمیزی دلخواه انجام داد استیل را بخاطر نقره ای بودن آن (مات و براق) و مسی و برجی را بخاطر طلائی بودن آن انتخاب میکنند.

 

 

قابل ذکر است که رنگ طلائی مس به سرخی میل می کند.

 

در حروف برجسته گالوانیزه در صورتی که بخواهیم از رنگ کوره ای استفاده نمائیم حتما باید از زرجوش برای اتصال لبه به رویه حروف استفاد کنیم و در این حالت قلع در کوره از هم گسسته میگردد.

 

لازم به ذکر است بدانیم حروف رنگ کورهای شده فقط در مواردی توجیه اقتصادی دارد که مقدار حروف کم نباشد. در ضمن واضح خواهد بود که رنگ کورهای طول عمر تابلو سازی را زیاد خواهد کرد.

 

در حروف برجسته گالوانیزه گاها از استروک طلائی یا نقره ای برای زیبائی بیشتر حروف استفاده میگردد.

 

منظور از استروک لایه اضافه ای است که بر روی لایه رویه نصب میگردد.

 

 

 

 

با استندهای تبلیغات محیطی آشنا شویم

 

استند تبلیغاتی سازه ای است که انواع چاپ با مدیاهای مختلف بر روی آن نصب شده و این امکان را به شما می دهد که تبلیغات خود را با وضوح بیشتر و دید بازتر در معرض عموم قرار دهید .

 

 

استندها با مواد اولیه ای همچون فلز، پلکسی گلاس، کارتن پلاست و … ساخته می شوند و یکی از مزایای انواع استندهای تبلیغاتی زیبایی ظاهری و سبک بودن آنهاست که همین امر باعث پرتابل بودن استندها می گردد .

 

 

 

برتری ها و عیب های استند تبلیغاتی :

 

برتری اول استند ها ماندگاری آنها است که در برخی موارد از عیب های آن نیز به شمار می‌آید. در مواقعی که به استند‌ها به‌عنوان جایگاه فروش نگاه می‌شود، ماندگاری حسن است ولی اگر از تابلو سازی استندها در یک کمپین تبلیغات محیطی با مدت محدود به‌کار گرفته ‌شوند، دیگر ماندگاری حسن محسوب نمی‌شود، چون زمان محدودی برای استند تعریف شده و باید برند استندها را جمع و طرح تازه‌ای را اکران کند .

 

ولی گاهی چون رنگ استند ثابت است و شاید تا دوازده سال هم عمر کند، برندها از خیر طراحی جدید می‌گذرند، در این حالت ماندگاری استند روند تبلیغاتی برندها را دچار اخلال می‌کند.

 

استندها در بسیاری موارد باید نو شوند و اگر دوره‌شان به پایان رسیده، طراحی مجدد شوند و اگر عکس این عمل انجام شود در این حالت استند از فرم اولیه خارج می‌شود و دیگر قابلیت اصلی را ندارد و این موضوع باعث کاهش اثربخشی این رسانه خواهد شد .

 

همچنین از دیگر مزایای این رسانه می‌توان به سرعت بالای تولید استندها در برخی از شرکت‌های سازنده که حدود ۵ هزار استند در روز است و وزن و حجم کم آن در حمل‌ و‌ نقل و انبارداری و همچنین قیمت پایین آن در مقایسه با سایر رسانه‌های تبلیغاتی دیگر اشاره کرد و علاوه بر این، محدودیت در فرم و عدم امکان تولید در تیراژهای پایین نیز از معایب استندهاست.

 

 

 

انواع استندهای تبلیغاتی :

 

استندها دارای انواع مختلف می باشند ازجمله استندهای تبلیغاتی، استندهای نمایشگاهی و استندهای فروشگاهی که برای استفاده در محیط های داخلی(indoor banner) و فضای باز(outdoor banner) تولید می شوند و استندهای تبلیغاتی بنا به نوع متریال به کار رفته و کارخانه سازنده در انواع و مدل های گوناگونی همچون کراس،خرچنگی،ایکس،بادبانی،فلکه ای یا تنظیمی،پرچمی و غیره …با قیمت های متفاوت در بازار عرضه می شوند .

 

 

 

کاربردهای استند تبلیغاتی :

 

تبلیغات : معرفی تجارت وکسب وکار شما به صورت ویژه مخصوصا در نقطه خرید

 

نمایشگاه : غرفه های نمایشگاهی

 

سالن های همایش

 

فروشگاه و مراکز خرید

 

هتل ها

 

کنفراس ها به ویژه کنفراس های خبری

 

سمپلینگ(تبلیغ نمونه غذا ونوشیدنی)

 

 

 

استندهای تبلیغاتی نمایشگاهی :

 

تاریخچه این نوع تبلیغات به سال های دور و پیدایش اولین نمایشگاه ها در سطح جهان برمی گردد .

 

استندهای نمایشگاهی سازه هایی هستند با متریال های فلزی طلق پلکسی گلاس و کارتن پلاست که در نمایشگاه های مختلف جهت نمایش محصولات و تولیدات شرکت ها و کارخانجات استفاده می گردد .

 

صاحبان شرکت ها محصولات تولیدی خودرا برای بهتر دیده شدن و فروش بیشتر در این نوع ویترین های سیار در نمایشگاه های کشور خود و یا برون مرزی قرار می دهند و با افزایش نمایشگاه ها، تولیدات و بازار رقابت بین برندها ، شرکت ها و حتی دولت ها و ملت ها این محصول(استند) دائما در حال بروز شدن است و هر برند سعی می کند استند جدید خود را زیبا تر مرغوب تر و رقابتی تر ازقبل طراحی و تولید نماید.

 

 

 

 

نقش استند تبلیغاتی در محل خرید :

 

تبلیغات در نقطه خرید (Piontofpurchase advertising) که در فروشگاه‌ها و مراکز خرید صورت می‌گیرد و به اختصار POP خوانده می‌شود، در سال‌های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است، به‌طوری‌که در بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی و مشاوره کشورهای توسعه‌یافته دپارتمان مخصوصی برای ارائه خدمات POP-AD ایجاد شده تا به خلق ایده‌های جدید تبلیغات در نقطه خرید بپردازند.
 
انجمن تجاری بین‌المللی تبلیغات در نقطه خرید پیامی تحت عنوان سه چهارم دارد، بدین معنا که سه چهارم تصمیمات مشتریان برای خرید کالا یا خدمت در نقطه خرید شکل می‌گیرد، پس می‌توان گفت، مشتریان ۷۵درصد در فروشگاه تصمیم می‌گیرند خرید کنند.
 
یکی از بهترین نمونه‌های رسانه‌های تبلیغاتی و تابلو سازی برای این مراکز استندها هستند که دقیقا در محل خرید قرار می‌گیرند و در لحظه خرید مشتری را به‌شدت ترغیب خواهند کرد.
 
به هرحال روند کنونی حاکی از این است که ابزارهای تبلیغ در نقطه خرید تا حدودی به پدیده ابزارهای تبلیغی دائمی در نقطه خرید تبدیل شده و خرده ‌فروشان هم از بحث صرف درباره قیمت فاصله گرفته و دریافته‌اند که فروش آنها از طریق تبلیغات در نقطه خرید تامین می‌‌شود به همین دلیل در کنار هر کالایی ابزار تبلیغاتی جهت ارتقای فروش را نیز مطالبه می‌کنند.

 


مطالعه این مطالب به شما پیشنهاد می گردد :

تابلو کامپوزیت

تابلو چنلیوم

تابلو استیل


 

آدرس: تهران پاسداران نگارستان چهارم پ 28 طبقه چهارم واحد 12 تابلوسازی اندیشه آفتاب
نویسنده : تابلوسازی اندیشه افتاب
شماره تماس : 02122854605
تاریخ انتشار:۱۳:۳۶ , ۱۳۹۵/۵/۲۴